Tratamentul depresiei

Marţi, 23 iul 2019

Cele mai frecvent utilizate tratamente pentru depresie sunt psihoterapia şi medicamentatia antidepresiva, sau o combinaţie a celor două. Care dintre acestea este modalitatea cea mai potrivita de tratament pentru o persoana depinde de natura şi gravitatea depresiei. În depresiile usoare sau moderate, psihoterapia este cel mai probabil tratamentul cel mai adecvat. Dar in cazurile severe de depresie  medicamentatia este recomandată în general în plus faţă de psihoterapie. În tratamentul combinat medicamentele va pot scuti de simptomele fizice intr-un timp scurt si acest timp va permite psihoterapiei sa va furnizeze mai multe modalităţi eficiente de tratament al problemelor tale.

Psihoterapia

Psihoterapia este utilizata pentru tratarea depresiei în mai multe moduri.
În primul rând este vorba despre terapia de susţinere care poate ajuta la alinarea durerii si a disperarii produse de depresie.
In al doilea rand terapia cognitiv comportamentala ajuta in a  schimba ideile pesimiste, asteptarile nerealiste, critica excesiva care creează depresie. Terapia cognitiva poate ajuta o persoană deprimata să recunoască si sa faca diferenta intre problemele de viaţă critice şi cele  minore. De asemenea o poate ajuta să dezvolte obiective de viata pozitive precum şi o auto-evaluare pozitiva.
În al treilea rând in tratamentul depresiei este de obicei necesar sa se modifice zonele de viata ale persoanei care creează un stres semnificativ si care contribuie la depresie. Acest lucru poate necesita terapie comportamentala pentru a dezvolta o mai bună adaptare la stress si cresterea abilităţii de rezolvare a problemelor.

Medicamentatia antidepresiva

Medicamentele antidepresive nu vindecă depresia ci doar vă ajută să vă simţiţi mai bine prin controlarea anumitor simptome. Dacă sunteţi deprimat din cauza unor probleme de viaţă, cum ar fi conflictele dintr-o relaţie, divorţ, pierderea unei persoane dragi, presiuni la  locul de muncă, crizele financiare, probleme medicale serioase ale tale sau ale unui membru al familiei, probleme juridice, sau probleme cu copiii dvs., luarea  unei pastile nu va face aceste probleme sa dispara, dar va face ca simptomele sa fie mai usor de suportat.
Medicamentele utilizate pentru tratarea depresiei acţionează pe căi chimice diferite. Medicamentatia trebuie monitorizată pentru a se asigura doza cea mai eficientă şi pentru a minimaliza efectele adverse. Medicul dumneavoastră va va furniza informaţii cu privire la posibilele efecte secundare şi / sau restricţii alimentare.