Ateliere de sănătate emoțională

 

De ce sunt relevante aceste ateliere?

Conform unui studiu făcut de Mindshare (pornit de Harvard Business Review) pe situația sănătății mentale la locul de muncă, efectuat pe angajații din SUA în 2021:

  • Provocările emoționale sunt aproape universale în contextul actual;
  • Angajații își părăsesc slujbele pe motive de sănătate mentală;
  • Firmele raportează scăderi mari în productivitate;
  • A vorbi despre sănătatea mentală devine din ce în ce mai important, și se observă o creștere a investițiilor în sănătatea mentală a angajaților, prin acordarea mai multor zile libere de refacere, precum și plătirea de sesiuni de terapie sau de ateliere de sănătate mentală.

 

Beneficiile acestor intervenții pentru companii

Pentru companiile care au investit în sănătatea mentală a angajaților:

  • S-a înjumătățit numărul angajaților al căror simptome (burnout, anxietate, depresie) au persistat mai mult de 5 luni;
  • S-a triplat numărul celor dispuși să discute despre sănătatea lor mentală cu managerul direct sau cu Resursele Umane;
  • S-a dublat numărul celor care au declarat că au de gând să rămână în firma pentru cel puțîn încă doi ani;
  • S-a mărit considerabil (de peste 5 ori) numărul celor care au declarat că au încredere în angajatorul lor.

Programe

  • Stresul și îngrijorarea
  • Reziliența
  • Atelierul de Fericire
  • Somnul – pilon important al sănătății
  • Provocările lucratului de acasă
  • Inteligența emoțională la locul de muncă
  • Mindfulness

Cum vă putem ajuta

Strategia de wellbeing – vă oferim consultanță pentru a crea cel mai eficient program de sănătate emoțională pentru compania dumneavoastră;

Workshop-uri/Webminarii – livrăm workshop-uri interactive personalizate pe nevoile companiei dumneavoastră;

Consiliere/Psihoterapie – efectuăm ședințe de consiliere și psihoterapie la sediul clinicii noastre sau online.

Descrierea programelor

1. Stresul și îngrijorarea

Beneficii:

Cu toții trăim episoade în care avem senzația că stresul și îngrijorarea ne copleșesc și nu mai suntem capabili să acționăm. Există însă tehnici și trucuri care ne pot ajuta să ne distanțăm, să ne liniștim și să luăm lucrurile pe rând. Stresul și îngrijorarea reprezintă factorii principali care cauzează „burnout”, sindrom recunoscut de OMS, care apare tot mai frecvent în epoca modernă. Acesta afectează performanță la locul de muncă și scade calitatea vieții individului. Este important că fiecare dintre noi să învețe cum să se protejeze de acești factori înainte de a ajunge la epuizare.

Obiective:

  • Participanții vor auto-evalua nivelul actual de stres;
  • Participanții vor deveni conștienți de credințele pe care le au și cum acestea influențează starea de stres și îngrijorare;
  • Participanții vor învață tehnici noi de gestionare a stresului și abilități de rezolvare a problemelor;
  • Participanții vor creiona un plan concret de self-management.

Structura programului:

Modulul 1

  • Ce este stresul și care sunt semnalele că trecem printr-o perioadă cu nivel ridicat de stres
  • Ce cauzează stresul și îngrijorarea și ce le alimentează
  • Chestionar de autoevaluare a nivelului de stres

Modulul 2

  • Identificarea credințelor legate de stres și îngrijorare
  • Tehnici de antrenarea atenției
  • Identificarea soluțiilor care funcționează pentru fiecare participant

Modulul 3

  • Problem-solving și gândire care ne ajută
  • Nevoia de certitudine și acceptarea anumitor grade de incertitudine

Modulul 4

  • Planul de self-management

Modulul 5

  • Follow-up: Cum a funcționat planul și de ce ajustări are nevoie

Metode:

  • Dialog strategic de înțelegere a perspectivei participanților & sharing;
  • Psiho-educație (definirea și explicarea terminologiei);
  • Test de identificare a nivelului de stres și îngrijorare;
  • Brainstorming și prezentare de tehnici noi;
  • Creionare de planuri de acțiune;
  • Instrumente online: breakout rooms, polls, virtual whiteboard.

2. Reziliența

Beneficii:

Într-o perioadă guvernată de incertitudini, cea mai utilă trăsătură de caracter este reziliența, capacitatea de a face față adversităților și de a ne adapta unor circumstanțe neprielnice. Deși există nenumărate dezbateri despre ce este cu adevărat această reziliența (o aptitudine, o calitate, o trăsătură de personalitate), un lucru e sigur: ea poate fi cultivată, cu tehnicile și eforturile potrivite. Beneficiile rezilienței sunt creșterea stimei de sine, perseverența în față obstacolelor, creșterea performanței.

Obiective:

  • Participanții își vor evalua nivelul actual de reziliența;
  • Participanții vor deveni conștienți de capcanele cognitive care îngreunează reziliența și cum să identifice bias-urile;
  • Participanții vor deprinde tehnici de wellbeing și growth mindset;
  • Participanții vor creiona un plan concret de creștere a rezilienței.

Structura programului:

Modulul 1

  • Importantă rezilienței în mediul profesional
  • Chestionar de identificare a rezilienței actuale (Resilience Inventory)

Modulul 2

  • Capcane cognitive care împiedică reziliența și principalele tipuri de bias-uri
  • Tehnici de recadrare cognitivă

Modulul 3

  • Well-being, cheia productivității. Instrumente și tehnici
  • Adoptarea unui "growth mindset" (mod de gândire constructiv, bazat pe capacitatea omului de învățare și depășire de sine)

Modulul 4

  • Plan personalizat de creștere a rezilienței

Modulul 5

  • Follow-up: Cum au funcționat activitățile și cum le putem integra că stil de viață

Metode

  • Psiho-educație (definirea și explicarea terminologiei);
  • Dialog strategic de înțelegere a perspectivei participanților & sharing;
  • Test de identificare a nivelului actual de reziliența;
  • Prezentări și discurs motivațional;
  • Exerciții de reflecție individuală;
  • „Teme” de făcut între module;
  • Instrumente online: breakout rooms, polls, virtual whiteboard.

3. Atelierul de Fericire

Beneficii:

Fericirea este, dintotdeauna, provocarea cea mai dorită? pentru fiecare dintre noi. Pentru că este o trăire subiectivă și atât de personală, este greu de definit și de măsurat. Nu există o rețetă universală a fericirii, însă există niște elemente care, dacă sunt întrunite, ne cresc șansele să fim fericiți. Vă invităm să explorăm împreună ce reprezintă fericirea pentru fiecare dintre noi și unde e mai bine să o căutăm. Avem chestionare și statistici interesante și surprinzătoare, dar și acțiuni concrete prin care oricine își poate mări barometrul fericirii. Efectele unei stări de fericire crescute sunt evidente, dar le trecem totuși în revistă: o atitudine mai sănătoasă, relații mai bune cu ceilalți, capacitate de concentrare crescută și mai multă energie.

Obiective:

  • Participantii își vor evalua nivelul actual de fericire;
  • Participantii vor deveni conștienți de capcanele mentale care ne fac să căutăm fericirea în „locuri” nepotrivite;
  • Participantii vor întreprinde acțiuni concrete pentru a-și crește nivelul de fericire.

Structura programului:

Modulul 1

  • Chestionarul stării de fericire actuale
  • Introducerea Scării Fericirii și a coordonatelor sale: Mediu, Comportament, Abilități și Capacități, Valori și Credințe, Identitate, Scop

Modulul 2

  • Capcane: ce credem că ne face fericiți vs ce ne face de fapt fericiți
  • Ce comportamente simple putem adopta pentru a îmbunătăți mediul (șifonierul, camera, casă, grădina) în care trăim? 

Modulul 3

  • Deprinderea de noi abilități și capacități pentru a combate gândirea negativă și pentru a găși activități care să ne bucure
  • Cum să trăim conform valorilor noastre și ce credințe ne pot ajută să creștem și să fim mai fericiți

Modulul 4

  • Identitate și grijă față de sine. Ce acțiuni simple putem întreprinde pentru a avea grijă de sănătatea noastră emoțională
  • Cum să găsim sensul în viață noastră profesională. Cum să identificăm un scop care să ne motiveze

Modulul 5

  • Follow-up

Metode:

  • Psiho-educație (definirea și explicarea terminologiei);
  • Reflectie și sharing;
  • Chestionarul fericirii;
  • Dialog strategic și prezentare capcane mentale;
  • „Teme” de făcut între module, adică acțiuni concrete pe fiecare coordonată;
  • Instrumente online: breakout rooms, polls, virtual whiteboard.

4. Somnul – pilon important al sănătății

---

5. Provocările lucratului de acasă

---

6. Inteligența emoțională la locul de muncă

---

7. Mindfulness

---

 

Unitate Protejată Autorizată

În sprijinul companiilor cu care colaborăm, suntem autorizați ca unitate protejată de către Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții., fiind furnizori de servicii pentru workshopuri, traininguri, webminarii. Astfel, puteți achita serviciile oferite de programul nostru de sănătate emoțională pentru angajați prin fondul de handicap. Conform legii 448/2006, serviciile oferite de către o unitate protejată pot fi achitate din suma virată lunar către fondul de handicap în cuantumul a 50% din taxa de dizabilitate virată lunar la bugetul de stat. Prin urmare, veți putea valorifica jumătate din fondul disponibil lunar pentru achiziția de servicii de la compania noastră, diferența de 50% urmând a fi plătită către stat.

Prezentare traineri

Dorina Stamate

Eu sunt Dorina Stamate, un om dispus să te însoţească în drumul tău spre schimbare, ajutându-te astfel să găseşti echilibrul.. Abordarea mea implică îndrumarea în identificarea de noi perspective despre viață, în întreaga ei complexitate.

Cred că cel mai important ingredient în livrarea unui program autentic și util este reprezentat de legătura creată cu participantii, bazată pe încredere și parteneriat. Sunt pasionat de munca mea și cred cu tărie în ceea ce fac aduce schimbări și îmbunătățiri vizibile și durabile în viața oamenilor.

Ca profesionist, am o experiență continuă de peste 15 ani, cu formarea de bază în psihoterapie cognitiv-comportamentală şi formări complementare în analiza tranzacţională, psihosociosomatoanaliză, hipnoză, psihoterapie integrativă, psihoterapia copilului şi adolescentului şi psihoterapie de cuplu şi familie. Am susținut programe de formare și workshop-uri în companii, care au vizat următoarele teme:

  • Agilitate și reziliență emoțională
  • Managementul stresului și conflictului
  • Managementul comunicării în situații de criză
  • Fericirea la locul de muncă
  • Programe de îmbunătățire a răspunsului echipei în situații de criză

Toate aceste formări mă ajută zi de zi să găsesc cele mai potrivite tehnici şi metode pentru bunăstarea emoţională a persoanelor cu care lucrez.

Teodora Stoica

Mi-a plăcut dintotdeauna să învăț, să deprind cunoștințe și competențe noi. Așa că a fost natural să mă îndrept către un domeniu în care să susțin și alți oameni să învețe și să crească.

Am observat încă din școală că eterna prelegere la care eram supuși avea rezultate modeste în reținerea de informații, așa că am căutat în permanență metode noi de transmitere a cunoștințelor. Am descoperit că reținem mult mai mult când suntem într-un cerc primitor, când ne putem împărtăși părerile și experiențele în mod cât mai liber, când auzim povești și exemple și nu doar teorii, când putem aplica imediat ce am învățat printr-un exercițiu sau un joc (da, chiar și la adulți, jocul face minuni), când facem ceva noi înșine, nu doar urmărim cum face altcineva.

Încerc să includ toate aceste descoperiri în training-urile pe care le susțin, astfel încât să dedicăm cea mai mare parte din timp interacțiunii, discuțiilor, exercițiilor și aplicațiilor, nu teoriilor aride. Te invit să creăm împreună un grup în care învățarea să se petreacă lesne, cu umor și, mai ales, cu aplicabilitate în viața reală.

În activitatea mea de până acum, am conceput și livrat programe de training în următoarele arii:

  • Comunicare Asertivă
  • Gestionarea Conflictelor
  • Relaționare cu Clienții
  • Lucru în Echipă
  • Comunicare managerială și Leadership

Seminare motivaționale

Stresul zilelor noastre este apăsător și mulți oameni consideră că viața este dificilă. Noi, oamenii, avem resursele de a merge mai departe! Cunoaștem strategii de a depăși un eșec, o pierdere, dar uneori  nu folosim aceste resurse și strategii, neștiind că le avem. Speakerii noștri motivaționali vor împărtăși cu tine experiența lor de viață. Vor vorbi despre propriile strategii de depășire a dificultăților, despre cum au reușit să meargă mai departe ... din scaunul rulant.

Este o întâlnire din care poți învăța să-ți schimbi modul în care te vezi pe tine și viața ta și poți alege să dezvolți relații mai profunde cu cei din jurul tău.

 

Vlad Andrei Stamate

Numele meu este Vlad Andrei Stamate și sunt un învingător, ceea ce vă doresc și dumneavoastră! Deși diagnosticat încă de la naștere cu tetrapareză spastică, acest diagnostic nu a făcut decât să mă motiveze și mai tare în a da sens vieții mele.

E drept, am avut susținere adecvată condiției mele, ceea ce mi-a arătat că se poate. Familia mi-a fost mereu aproape, am fost încurajat să merg la școala și simplul fapt că am putut să mă dezvolt în sistemul educațional de stat, obișnuit, mi-a adus o calitate a vieții mult mai ridicată prin  interacțiune socială, iar celorlalți, colegi sau profesori, o conștientizare mai mare în ceea ce privește situația oamenilor cu dizabilități din România și a creat un model de interacțiune și raportare la tineri ca mine.

Studiile superioare le-am urmat la Universitatea din București, unde am  fost licențiat în Sociologie, iar acum  sunt înscris la două programe masterale din cadrul aceleiași universități. Masterul Grupuri de risc și servicii sociale de suport mi-a adus un nivel de cunoaștere și înțelegere profundă a problematicii grupurilor vulnerabile. Dorința mea de a ajuta s-a cristalizat cu ajutorul studiilor în acțiuni concrete, astfel a luat nastere Asociația Viața ca pe roate a cărui fondator sunt.

Am mai susținut până acum seminare motivaționale în școli și licee pentru copii și adolescenți, la Ambasada SUA.

Elena Filip

Sunt Elena Filip si ințeleg importanța statisticilor și cifrelor. Viața, însă, nu poate fi măsurată sau pusă la punct  cu vreo formulă complicată. Cred că toată puterea unui om se află în mintea lui și că aceasta trebuie antrenată să facă față oricărui obstacol. Eu m-am antrenat după ce am dat de un obstacol major: scaunul rulant pe care îl folosesc de la 19 ani. Discursul meu este despre „antrenamentul” anilor scurși, care m-au făcut în final o persoană optimistă, împlinită și hotărâtă. Iar eu nu am avut foarte multe resurse în afară de propria minte, pe care am reușit să o salvez de sentimentul înfrângerii.

Am lucrat 19 ani ca director executiv într-o organizație neguvernamentală, iar ultimii 6 ani am coordonat serviciul de programe, proiecte al Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități.

Am mai susținut până acum seminare motivaționale în școli și licee pentru copii și adolescenți, în fața studenților și pentru oamenii (de la simpli angajați până la top-management) din cadrul unor companii cum ar fi Rafinăria Petrobrazi, Procter&Gamble, UniCredit Tiriac Bank, UniCredit Leasing Corporation, Medical Express, Euroanswer, în cadrul Customer Care Conference & Expo.