Examen cu încredere!

Emoţiile examenului şi anxietatea faţă de testare

Copilul tău se plânge de teamă cu câteva zile înainte de un test la şcoală? Prezintă semne de furie, agitaţie, refuz şcolar sau se închide în el atunci când îl întrebi de o anumită materie sau o examinare ce urmează? Sunt prezente şi simptome fizice precum dureri de cap sau de burtă, stări de vomă sau de ameţeală, senzaţie de sufocare şi nelinişte, transpiraţie excesivă?

Chiar dacă are rezultate şcolare foarte bune în general, şi oricât de intens se pregăteşte pentru un test, atunci când vine ziua examinării se poartă ca şi cum i-a fost ştearsă mintea cu un burete, având dificultăţi enorme de concentrare şi organizare a gândurilor?

Atunci este posibil să sufere de anxietatea de testare, o stare emoţională negativă cu efecte câteodată dezastruoase chiar şi asupra celui mai inteligent şi conştiincios copil. Aceasta se poate manifesta atât înainte cât şi în timpul unei examinări, şi poate afecta semnificativ performanţa copilului, costul emoţional fiind enorm, chiar şi după finalizarea acesteia.

Un psiholog specializat pe stările de anxietate te va asculta atât pe tine cât şi pe copilul tău şi va oferi soluţii personalizate nevoilor voastre, în vederea înţelegerii elementelor declanşatoare, pentru a le putea preveni sau controla.
Psihoterapia cognitiv-comportamentală este cea mai validata formă de psihoterapie pentru acest tip de tulburări anxioase, terapie ce presupune modificarea stilului de gândire şi a modului în care copilul poate acţiona în faţa acestor situaţii stresante şi urmăreşte corectarea factorilor care determină apariţia simptomelor menţionate anterior.

Relația care se dezvoltă între terapeut și persoana din fața lui este foarte importantă. Copilul trebuie să se simtă confortabil, sigur și înțeles. Acest tip de mediu de încredere îl face mult mai ușor pe copil să-și exprime gândurile și sentimentele pentru a-şi atinge potențialul maxim.

În timpul psihoterapiei copiii primesc sprijin emoțional, îşi înțeleg sentimentele și problemele și încearcă noi soluții la problemele vechi, durata psihoterapiei variind în funcţie de complexitatea situaţiei fiecărui copil.

FRECVENȚA:

Programul se va desfăşura pe tot parcursul anului şcolar, o data la două săptămâni, în zilele de miercuri, în intervalele orare 15:00 - 17:00 şi 19:00 - 21:00.

TAXA DE PARTICIPARE:  

-          90 de lei / sesiune

-          70 de lei / sesiune (reducere aplicată fraţilor care vin împreună)

Stabileşte o întâlnire!